Zespół Szkół w Pruchnej
Strona główna  | 1%  |  Dokumenty  |  Patron szkoły  |  Projekt partnerski  |  Przedszkole  |  Sport  |  WOŚP  |  Galeria  |  Kontakt
Gimnazjum w Pruchnej, Szkoła Podstawowa im. Emilii Michalskiej w Pruchnej


Młodzi ambasadorzy praw człowieka

12 marca uczniowie klasy drugiej gimnazjum zakończyli realizację projektu Młodzi ambasadorzy praw człowieka. Projekt rozpoczął się w październiku 2011 r. od akcji sadzenia żółtych krokusów upamiętniających dzieci poległe w czasie Holocaustu. Uczniowie uczestniczący w projekcie przygotowali i rozdawali ulotki zachęcające do udziału w tym wydarzeniu. Był to pierwszy etap projektu, który był realizowany wspólnie z grupą uczniów uczestniczących w projekcie Aktywna pamięć w naszej szkole o Holocauście. Akcja sadzenia krokusów została udokumentowana w postaci plakatu, gazetki oraz w formie informacji na stronie internetowej szkoły.

Kolejnym etapem było przeprowadzenie ankiety wśród uczniów klas trzecich gimnazjum. Ankieta miała na celu określenie poziomu wiedzy gimnazjalistów nt. przestrzegania praw człowieka na świecie.

W trzecim etapie uczestnicy projektu przygotowali zajęcia dla uczniów klas trzecich i drugiej gimnazjum. Podczas zajęć przedstawiono prezentację multimedialną dotyczącą aktualnych przykładów łamania praw człowieka na świecie. Wśród tych przykładów znalazło się omówienie łamania prawa do nauki i do wolności wyznania religijnego, a także przykłady łamania zasad demokracji oraz łamanie zakazu stosowania tortur i trzymania ludzi w niewoli. Po części teoretycznej zajęć uczniowie zostali zaproszeni na część warsztatową, której celem było zebranie obiegowych opinii nt. wybranych grup społecznych, kulturowych, religijnych oraz antropologicznych. Następnie nastąpiło omówienie wykonanych plakatów, które miało na celu obalenie mitów dotyczących wyżej wymienionych grup.

Zajęcia miały na celu uświadomienie uczniom potrzeby tolerancji w obliczu ciągłych przykładów łamania praw człowieka na świecie.

Projekt przygotowali uczniowie: Dawid Białoń, Dariusz Dziadek, Samuel Gaszczyk, Bartosz Kuboszek i Bartosz Strządała.
Opiekunem projektu była Pani Joanna Spandel.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii!


Projekt Aktywna pamięć w naszej szkole o Holocauście

Uczniowie klasy drugiej gimnazjum skończyli realizację projektu Aktywna pamięć w naszej szkole o Holocauście. W ramach projektu w październiku zeszłego roku zorganizowali akcję sadzenia żółtych krokusów. Uczestnicy projektu przygotowali plakat zachęcający do wzięcia udziału w akcji sadzenia krokusów. Zasadzono je przed naszą szkołą, a kolor  żółty symbolizuje półtorej miliona żydowskich dzieci oraz tysiąc dzieci innych narodowości , które zostały zamordowane w wyniku Holocaustu.  Żółty kolor kojarzy się z gwiazdą Dawida, którą Żydzi zmuszeni  byli nosić pod władza nazistów. Kwitnące wiosną krokusy przypominać mają, iż nawet w obliczu najbardziej tragicznych wydarzeń zawsze odradza się nowe życie i nowe nadzieje na lepsze jutro. Te informacje odczytane zostały podczas spotkania, podczas którego posadzono kwiaty, które przysłane zostały przez Żydowskie Muzeum Galicja oraz Irlandzkie Towarzystwo Edukacji o Holocauście. Jest to międzynarodowy projekt  finansowany przez Towarzystwo Edukacji o Holocauście. Zakończeniem tego etapu realizacji projektu było przygotowanie informacji o posadzeniu krokusów w postaci gazetki na szkolnym korytarzu.

 

Kolejnym etapem pracy drugoklasistów było przygotowanie zajęć dla swoich koleżanek i kolegów -  uczniów klasy drugiej i trzeciej gimnazjum. Były to zajęcia warsztatowe zatytułowane Tolerancja. Celem spotkania się z rówieśnikami było zapoznanie ich z pojęciami takimi jak Holocaust, tolerancja, uprzedzenia i antysemityzm. Uczennice prowadzące warsztaty chciały również obalić niektóre stereotypy pokutujące w naszym społeczeństwie.  Każdy z uczestników na przygotowanym identyfikatorze w postaci wyciętej z kartonu dłoni miał za zadanie przypisać sobie wyróżniającą go spośród innych cechę wyglądu lub charakteru. Ta cecha stała się dla niego na tychże zajęciach imieniem. Pod koniec zajęć wszyscy zrozumieli, że różnimy się, co nie przeszkadza w przyjaźni czy koleżeństwie.  Obejrzano i wysłuchano przygotowaną prezentację o tolerancji i Holocauście, pracując w grupach  obalano stereotypy powielane w naszym społeczeństwie, stworzono zbiory pozytywnych i negatywnych słów kojarzących się z hasłem  tolerancja. Na zakończenie dziewczyny podsumowały zajęcia: : ,,Chciałyśmy, aby uczniowie dowiedzieli się czegoś więcej na temat tolerancji, ponieważ jest to pojęcie bardzo ważne. Mamy nadzieję, że po tych zajęciach wszyscy będą bardziej tolerancyjni i bogatsi w wiedzę o Holocauście. ".

Â

Projekt przygotowały uczennice:  Weronika Lebioda, Patrycja Danel, Joanna Domagała, Patrycja Olber, Marcelina Osowska

Opiekunem projektu była Pani Magdalena Penkala

Zapraszamy wszystkich do obejrzenia zdjęć w galerii!


PROJEKT "SMOCZY WIECZÓR BIBLIOTECZNY"

13 grudnia 2011 roku, o zmroku, odbył się Smoczy wieczór biblioteczny - cykliczna zabawa dla uczniów klasy II szkoły podstawowej promujący czytelnictwo i bibliotekę wśród najmłodszych. Wieczór został przygotowany i przeprowadzony przez uczniów II klasy gimnazjum w ramach projektu gimnazjalnego, a opiekę nad wszystkim sprawowały panie Izabela Królica i Małgorzata Pocha.

Gimnazjaliści przygotowali scenariusz wieczoru – prace plastyczne, zabawy, wybrali teksty do głośnego czytania. Zadbali o potrzebne materiały i przyrządy, przygotowali sale lekcyjne i upiększyli bibliotekę szkolną. Po zabawie wszystko sprawnie uprzątnęli. W przygotowaniu kolacji dla wszystkich uczestników pomagały uczennice klasy I gimnazjum.

Wieczór rozpoczął się pogadanką nt. najprawdziwszych faktów dotyczących życia i zwyczajów smoków. Drugoklasiści wyrecytowali fragmenty wiersza K.Makuszyńskiego "€žO smoku wawelskim€" a następnie wspólnie przygotowali pracę plastyczną €"Smok jesienny"€. Do obrony przed smokiem każdy z uczniów zaprojektował własny amulet.

Smok znany jest z tego, że pilnuje skarbu - postanowiliśmy więc go znaleźć. Drogę wyznaczał szlak zagadek, które należało rozwiązać. Skarbem okazał się koszyk łakoci:-)

Gimnazjaliści przygotowali dla młodszych kolegów i koleżanek zabawy, quizy i krzyżówki. Przy okazji drugoklasiści poznali liczby parzyste i nieparzyste. Kiedy emocje nieco opadły, wszyscy poczuli, że trawi ich głód. Czekała już ciepła herbata i kanapki, przygotowane przez uczennice I klasy gimnazjum. Przedtem jednak należało zaliczyć test eliksirów - z zawiązanymi oczyma odgadnąć, jaki to napój. Do wyboru były: pomarańczowy, pomidorowy, jabłkowy, wiśniowy i woda sodowa. Niektórych ich zmysł smaku zawiódł, ale i tak wszyscy dostali kolację.

Na pożegnanie gimnazjaliści czytali najmłodszym bajki o smokach.

Wszyscy dobrze się bawili i z pełnymi brzuszkami wrócili do domów.

W ramach projektu gimnazjalnego uczniom pozostała jeszcze do zrobienia prezentacja multimedialna i fotografie do gabloty, która zawiśnie na szkolnym korytarzu. Wykorzystane do tego będą zdjęcia, które uczniowie zrobili podczas wieczoru bibliotecznego.

Zapraszamy wszystkich do obejrzenia zdjęć w galerii!



wykonanie: wchybiorz@gmail.com  |   Zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej Fotobudka na wesela  |  Strona główna  |  Galeria  |  Mapa strony  |  Kontakt